Kom ut ur garderoben !


- "Du är väl sjuk imorgon också?

Undebara vecka. Timmy har varit förkyld, sjuk och seg, så jag har fått ta bilen till
jobbet varje dag. Fan vilken lyx! Jag kan gå upp en timma senare!


- "Jag är en sån looser, fan vad jag skäms över mina problem"

Vi åkte iväg efter jobbet och handlade, när vi skulle åka hem igen ville jag snabbt hem,
jag tyckte att jag hade så himla
mycket att fixa, dona och göra. det lixom jäktades på nånstans bakifrån!
När jag på två sekunder hann gå igenom vad som skulle göras kändes mina problem inte
så stora. Men saken är att
Vad man än ska ha på sig så är det problem. Är det inte så? Jag är ju inte den som är den
men ändå är det så på något vis. Det går ju inte att bara dra ut något från garderoben på morgonen
och klä på sig det till en annan underdel, det måste ju .. iallafall se.. okej ut.

Imorgon har vi bestämt att ha softkläder på oss. För att vi på kvällen sen ska ha julfest på jobbet..
Då är det ju skönast att ha på sig softa kläder och lixom inte bry sig på dagen och sen komma fin på kvällen.
Typ "woallaaa" !
FAN VA ENKELT-  tänkte jag i onsdags, då kan man ju sova en kvart extra på fredag, eller lägga sig en
kvart senare på torsdan, man behöver lixom inte tänka ut något att ha på sig.
Dra något gammalt över sig, om en sää´!

Jaha? men eftersom man så sällan använder en anständig softoutwear så måste man ju helt
plötsligt gräva fram alla miljoner mysbrallor och koftor och huvtröjor och
där var man igen!

Min klänning till kvällen hänger framme till imorgonkväll (har en timma på mig att hem o fixa & vända)
men morgondagen då? jag skulle ju slippa det, en dag.

Och här är jag nu, nu brukar jag ha lagt mig, men varken kvällen eller morgonen kläd-planerad.

Tänk Lucia. En klänning, en färg, varje dag ! Det jobbet måste jag söka.
Grattis på din dag, lucky bastard !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0