Fan så stolt jag är för priset jag fick - "Skyttedrottning" .

igår hade jag en såndär lördag som dom flesta typiska
tjejer gillar. Var i Malmö.
Shopping med olivia, käka mat ute, göra sig iordning tillsammans
och sen gå på fest! vilken dag! det är kul - här i lund, i mitt nya liv är jag helt
plötsligt tjej. det är inte nååågon som anmärkt på att jag är
en pojkflicka. okej, nu måste jag samtidigt få säga (även att jag själv
använt ordet) att jag inte gillar ordet "pojkflicka" eller att man är pojkaktig som tjej..
Tinget är ju det att jag växt upp med brorsan och hans kompisar, min första bästa
vän hette Henrik, (SOM vi åkte i hans batteri-bmw för två, runt gården!)
och jag har alltid sportat, spelat fotboll sen jag lärde mig gå och då ofta efter matchen
med brorsan och våra genemnsamma vänner.
(fan så stolt jag är att jag fick skyttedrottning - priset när jag var 15!)
man anses som pojkig. en tjej kan väl inte vara rolig, spela fotboll, ha bilmatta som
riktig matta? Faktum är att man kan. oj så väl man kan. jag är den som är det.
Måste man bli en pojkflicka för det? Kan man inte få ha tuttar och älska
fotboll öl och humor? Kan det inte få vara extremt brudigt att spotta?
måste alla verktyg för tjejer finnas med rosa mjukt tyg på för att det ska vara fint och bekvämt att
spika upp en hylla? KOM IGEN!
jag gillar mitt liv och jag VET att jag inte alltid har lytt mitt inre, jag har nickat när man sagt åt mig
att jag är en brud som är lätt att hänga med, eftersom jag är rätt grabbig.
visst, jag nickar gärna! Jag hade inte för en sekund om jag fick välja valt att bli , om man då nu ska
kalla det för "tjejig" . jag hade inte velat, jag trivs som fan med mina intressen och mina
"icke-fjolliga-vänner" men jag är inte grabbtjej eller pojkflicka.
Jag är Jän, för fän! och jag tänker vara det fan så länge till !
I have en kille som älskar att tävla mot mig. ja tänk, man KAN förlora mot en tjej,..
förlåt att jag hänger ut dig baby, men en dag hade vi en riktig boll-dag.
vi spelade fotboll i typ två timmar jag och vann med 3 mål.
efter det spelade vi basket och jag vann 21 . jag vann alla gånger vi spelade,
"bäst av tre, förloraren bjuder på middag" - jag vann alla 3. fick t.om spela en extra gång
för att "vi sa aldrig bäst av tre, och jag köpte ju mcdonalds igår" .
ska vi gå hem från bilen och jag ökat takten så måste han alltid öka och inte ligga efter,
för sist upp för trappan suger ju!

Jag gillar inte när människor ska vara så fula, när de ska va så... blåa.. får man säga så
utan att få stryk?hehe . hoppas det.
men det som jag inte gillar, det är ingenting mot det jag gillar!
Jag gillar mina pojkiga tjejvänner och mina tjejiga pojkvänner som vågar ha tjejer som bästisar.
jag gillar gullet i soffan som har jävlats med mig hela dagen . jag kan fortsätta länge.
Jän the brud signar ut!

Kommentarer
Postat av: Becky

Stå på dej bruden!! Du får va PRECIS som du är och behöver inte ändra på dej det minsta!! Gillar du fotboll?? Jag med. :)

2007-05-27 @ 22:15:48
URL: http://www.beckasin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0