He's got the whole world in his hand!

tips från coachen : när du åker på fyndshopping, alltså slutrea, utförsäljning, whatever ;
byt prislapp. they have no idea!

Måndag morgon. kan vara förvirrande. dock ska man vara utvilad från jobb och allt vad heter.
inte jag inte. på mitt jobb finns det ett projekt, kombilotterna. där man kan ha en eller fler.
prenumeration. ibland vill dom avsluta, ibland får man dom att stanna, då, om dom har
två eller fler kan ju ett bra tips vara att minska med en lott, så det blir billigare i fortsättningen.
ja, då ringde min klocka i morse. jag sätter den på omringning, fem minuter till.
halvt sovande vänder jag mig om i mörkret och frågar timmy :
"du vill inte minska med en lott då?"
måndagar kan vara förvirrande.

annat var det när vi pluggade. gänget i skånet en kvart härifrån.
det bästa uppvaknandet, troligtvis genom alla tider var av Kimenga. (aka Skimpie, Kim).
Skimpie var våran skyddängel, vi  var hans brudar och han var vår (korta) storebror som såg
till att vi hade det bra och inte blev utsatta för en massa oseriösa fotbollskillar, alltså Kims egna
klasskompisar . hee. Kim hade alltid rätt i slutändan, no matter what! han visste lixom.
Kim var (och är fortfarande) en underbar,mysig, mörkhyad, men framförallt kort kille.
lillkillen i hjärtat.
fy vad vi kunde ligga på nåt rum på internatet och bara bråka bråka bråka.
munhugg som aldrig förr, för att sen komma överrens att dammsuga mitt rum och sen klippa
hans afrohår. kim var ställets jultomte. glädjen när man såg den lilla filuren komma gående var oändlig.
tillslut undrade man varför han stannade så långt bort, tills man kom på att han
ju stod brevid, men bara var så kort. (hehe, skimpie, jag vet vi har tjafast förut, jag e inte så mycket
längre, kanske har du t.om växt om mig!?)
well, innan vi fick  nya dörrar på internatet hade vi gamla dörrar med (typ toa)fönster på.
ganska oisolerade.as hell.
frukost på skolan klockan åtta. skimpie brukade knacka på ettpar dörrar för att fixa sällskap.
(internatet såg ut som melrose place, två våningar, u-format med en pool-fontän i mitten)
Denhär härliga morgonen väcktes jag och asja i gapskratt.
utanför hörde vi hur någon gick runt och visslade. vi förstod direkt.
där ute gick skimpe och visslade på "he's got the whole world in his hand"
i sina fotbollskläder, och sin svartvita mössa med toffs. våran hjälte.
dethär önskade vi oss varje morgon. (om han gick från vårt rum i god tid på kvällen å vi inte
behövde kasta ut hans skor)

jag saknar kim. och hans skratt.
ni som har träffat kim. ni vet.
det var underbart när du (och alla andra) var här och hälsade på.
på dagtid pendlade vi mellan stan och soffan, sen stod vi på dansgolvet.
kim, ta med dig mössan och kom hit. jag lovar att vi ska bråka!

(till helgen kommer bla Nille ner, ni ska allt få höra mer om nilles
mycket mindre oskyldiga tid på internatet)

image27

min vän Kimenga

Kommentarer
Postat av: Kimenga Kitambala

vilken fin historia..du borde bli författare haha=) nä men den var bra

2007-10-01 @ 21:47:51
Postat av: asja

skimpie, våran egna lilla tomte. vilka semtimetala flashbacks jag fick utav din alldeles underbara lilla historia.

2007-10-01 @ 22:33:41
Postat av: Anonym

: )

2007-10-02 @ 20:48:57
Postat av: MAtteblatte

HAHA.
Jag orkar liksom inte mer.

2007-10-04 @ 21:46:32
URL: http://marillda.blogg.se
Postat av: janna

MATILDA !! haha... när du var här : "nej men timmy jag orkar lixom inte mer" . MEN jag förstår. du var med om ALLT förmånga bråk mellan mig ock skimpie :P
var du inte? =)

2007-10-05 @ 22:12:18
Postat av: Matte

HAHAHA jo, jag var nog med om dom alla. >Men just då orkade jag mest inte med skrattattacken - kramperna i magen.
Helvete.
Kom hit!

2007-11-14 @ 12:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0