dom ÄR misslyckade poliser

Matilda kom ner till skåne,
trots lite frånvaro och småsjukhet från jobbet i fredags var det bara
att peppa till och festa loss. man orkar lixom med det när man inte träffats på
så länge. förkrök hos bärry i hans nya lya i malmö och sen vidare till skeppsbron.
omtalade skeppsbron.
fine, jag hade skitkul och många vänner samlade. men
en händelse( eller snarare två, faktiskt) fick mig att tappa peppet lite grann.
Janni gick ut från skeppsbron för att skaffa sig stämpel på annat ställe och plocka ut pengar.
Det var ju inget snack om att hon inte skulle komma in igen,. inga problem!
Per lämnade också klubben några minuter. men att komma in igen var visst inte på tal.
även att det inte var en kotte i kö och trots att han hade stämpel.
Det här måste jag (janna den ultimata jämställdspolisen?) fixa, tänkte jag.
Så jag bad Per stå bakom vakten medan jag talade med honom.
(med vakten som nekat Per att komma in.)
- " min vän, hon gick iväg för att ta ut lite pengar, ville bara kolla ännu en gång att det
är okej att hon kommer in igen som ni lovat henne?"
- "ja, jo fast det beror ju på hur kön ser ut"
- "jo visst det förstår jag, men om hon kommer nu så är det lungt, jag menar, det är ingen i kö?"
- " ja, jo det går att fixa"
- " vad bra, för min andra vän som också gick ut kommer här, då tar jag med honom in"

tack ska du ha och en sur min till mig, det kan jag ta, bara du lärde dig en läxa, din icke-polis.
Vad var det om? neka inträde till killen som har precis samma rätt att komma in som tjejen?
glöm det. det går jag inte med på.
Det andra scenariot var mycket mindre trevligt.
två killar blev utslänga, orsak : oklart, bråk, skulle jag gissa.
Men här räckte det inte med att visa dom foten och inte låta dom komma in igen, lixom.
Nej Nej, här tog två vakter med sig dom, över bron, bakom en parkering tvåhundra meter
från uteserveringen där vi satt. Där bakom alla bilar - fullkomligt misshandlade dom dehär
killarna, som dom bara hade kunnat avvisa från klubben.
armbågar och kroppar som visade att de sparkade på dessa killar som låg ner.
slag efter slag, de låg ner efter första, men dom valde att fortsätta tjugo sparkar och slag till..
just for fun? bara för att dom "får"?
Vakterna kom tillbaka över bron. Fullkomligt nöjda över hur dom löst situationen, som det kunde tydas.
Medan där borta, bakom bilarna, där tog det flera minuter innan man såg någon resa på sig igen.

Vad har man för rättighet som dörrvakt på en nattklubb..
Är det okej att avvisa, misshandla och förnedra bara för att man är vakt på en klubb
och säkert egentligen en misslyckad polis, i drömmarnas land?

Fan heller, inte så länge jag lever och går ut.
Jag är ett gammalt fotbollsproffs, har har en sjujäkla högerfot,
våga inte avvisa eller dissa
mina perfekta vänner,
då jäklar vankas det kung-fu-fighting med jän the brud!


puss och kram ;)    image21
  


Kommentarer
Postat av: asse

det är fan helt jävla miserabelt, det där! rätt är inte rätt längre! jag blir så förbannad! men är man en dvärg som inte hade en chans att komma in på polishögskolan så måste man kompensera med något annat! eller inte!!! usch. saknar dig, puss!

2007-09-10 @ 19:47:25
Postat av: Matte

Helvete. Det vr inte ens ett skämt.
Däremot var din bild något värt skrattårar vill jag lova.
Fan, vill tillbax till dig o din lyx-lya!
Puss

2007-09-16 @ 22:10:02
Postat av: David

Jag hoppas att ni blir misshandlade av vakter jävla misslyckade förlorare. Man behöver inte söka till polis för att man är vakt. Väktare får mer än polis i lön.

Gå och skaffa er ett liv istället hålla på bråka

2012-01-07 @ 06:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0