gravity to hold me down



Jag älskar att hitta ny musik att älska.
kan man inte få hitta sig själv där snart.
ibland blir jag alldeles galen. kan jag inte bara få ge ut en svartvit
video, några snuttar här och några där. få ge ut det. det kliar i fingrarna.
sweden's not america.
Jag är så oerhört peppad av våren och sommaren som kommer.
som jag inte ska vara stilla inne.
det går ju nästan inte att beskriva känslan
när man ser hur alla kommer ut, hur träden börjar bli gröna och när solen
värmer ryggen där man går.
men kommer det att räcka för evigt?
Jag skulle vilja vara huvudpersonen i en asbra film. där skulle jag lämna allt,
bara packa ner mina skivor och fara iväg, andra sidan europa, eller jorden.

sen skulle jag kanske återkomma år senare med samma gamla jacka, fast för att
hämta med mig andra....saker. för att fortsätta resan, som antagligen bara hade börjat.
Man kan ju alltid komma tillbaka, varför satsar man inte - göra livet till ett fantastiskt äventyr.
varför studera, ha ett jobb, när man kan ha femton olika, det är det nog värt i några år
om man får surfa med på vågorna. vågorna som alltid är större här, här där man bara sitter still.
sitter för att vänta på att bli... gammal. för att någon annan ska ta vid där vi slutar.
jag vill istället ta vid där jag började.

jag ska börja med att stärka min kropp. ja alltså, allt tv-tittande gör jag på min pilatesboll
och imorgon börjar emmas och mitt nya kvällsliv. janna kom ihåg att under tennis använda
vänster arm också.
man kan inte vara svag om man vill på äventyr.
och så är äntligen mitt cv nästan färdigt.
när jag skriver det så inser jag ännu mer hur mycket
jag suttit still redan, vill jag verkligen använda det ... 
för att sitta still ännu mer?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0