30e November



Idag hade jag ju perfekta ämnet att blogga om, men jag orkar nästan inte
ens börja, för jag skulle tala mot mig själv på ett sätt genom att predika om vad
JAG tycker, fast, jag tar ju inte till våld eller klampar någon annan på tårna, iallafall..
Men hursomhelst så tycker jag verkligen att det är skittråkigt att 30e november
och julskyltningen ska krocka, haha hur töntigt låter inte det, men jag tycker det.


Här skulle jag kunna börja babbla om hur synd det är om alla barn som kom
ut idag för att se tomten, men istället fick se farliga folkmassor, men vad hjälper det
att jag säger det?
Vad hjälper det att jag säger ; låt oss som inte vill vara med slippa hamna mitt i allt.

Jag tycker det är jättebra att man visar motstånd till nazister, för är det något som är sjukt
så är det att vara nazist. att det ens fortfarande lever såna djur ..
Men att vara motaktivist blir så många gånger fel, jag tycker ofta att dom hamnar
i samma "onda" fack som nazisterna, för det är ingen som gillar att få en flaska i huvudet.

Jag lägger ner nu.
Men en sista sak undrar jag.. Hur länge ska man hålla fast vid något..
Alltså dog inte Karl XII i början av 1700-talet? Är han fortfarande något att komma ihåg,
jag vet inte...
Nu tänkte nån kanske Jaa men Jesus dog ju för ÄNNU längre sen och vi firar ju fortfarande jul..
Jah, men det gör vi för tomten gott folk, och han lever minsann än !

Kommentarer
Postat av: Johay

Varför skulle tomten vara ute på stan den 30 november? Fattar inte sammanhanget med "tomten vs folkmassorna..(?)

Tomten kommer ju den 24 dec :P

2008-11-30 @ 20:06:46
URL: http://lipidami.blogg.se/
Postat av: Janna

Idag var det julskyltning , därav tomtar på stan.

Sen är det 30e november idag vilket betyder att

"nationalismer" är ute och härjar vilket bidrar till att motaktivister också är ute. och vad händer när nazister och antinazister är ute på Julskytningen, jo, att barnen och tomarna måste springa undan.

2008-11-30 @ 22:56:14
Postat av: Bäret

Meen Jaaanna! Nu kommer Leffe bli missnöjd. Jesus FÖDDES ju vid jul.. Dog gjorde han vid Påsk! :-P

2008-11-30 @ 23:13:55
Postat av: Bänet

Men du måste ju medge att jul är lite större än påsk, det var ju det jag ville få fram =)

(sen att jag inte är den största kristna själen på jorden, det är en annan sak :P)

2008-12-01 @ 10:12:55
Postat av: Johay

Jaha, därav filmen "30 november" ?? :P

Då har man lärt sig nåt nytt idag alltså.. Ska lägga till det på mitt "CV"

2008-12-01 @ 16:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0