trick or stick



Jag glömde ta upp en grej som hände i helgen.
Lördag kväll så fick jag ett obs-meddelande av Emma
att det var barn som gick runt och "bus eller godis-ade".
Efter en stund så plingade det på dörren.
Där stod två pojkar, inte sådär gulliga och små utan sånna
som får vara ute ensamma vid sju..typ.
Iallafall, dom var inte utklädda till något roligt, alls.
Dom hade vanliga kläder på sig, och inte nog med det,
deras öppningsfas istället för "bus eller godis" var
"pengar eller godis"
URSÄKTA!??
Vad håller på att hända, varför går en tioåring runt och
fråga efter folks cash i deras hem? det är ju fan skrämmande!

Som tur är så har vi en skål med vidrigt godis i (fråga inte varför, men ja, det är
jag som har köpt det) och han fick välja heeelt själv vad han ville ha.
För så snälla är vi till ofärskämda kids.

Bättre blev det ju (inte) nu i veckan när det plingade på dörren..
Jag öppnar aldrig dörren. Jag vågar lixom inte, fan vet vem eller vad
man öppnar dörren till ! Men jag fick iallafall för mig att jag vågade
för en gångs skull....
Iallafall, lampan utanför är trasig för tillfället så det var mest bara mörkt utanför.
Utanför stod en lång skepnad (och jag kände mig plötsligt väldigt väldigt liten)
med en stickad sjal över huvudet och ropade
-BUS ELLER SNUS!?
Mitt hjärta dunkade på högvarv till för ungefär en kvart sen, men
som tur är var det bara Johan som hade slut på snus.
Denhär gången, ja !

Jag säger låt oss hålla dörrarna stängda vid Halloween!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0