Perfekta träningen



Har kört ett ganska seriöst träningspass på
wii fitness ikväll. HIttade den mest perfekta
övningen för mig. Förutom alla mer seriösa
katergorier som styrke&muskelövningar, boxning samt yoga
så finns det lite roligare öveningar och lekar.
Det finns typ aerobic, slalom, rockring , ja en hel del.
Ju mer man tränar, desto fler banor får man tillgång till.
Jag brukar få minst 2 per träning.
Idag öppnades en ny övning under kategorin balans-övningar.
Man ska sitta i skräddarställning på brädan, framför på tv:n så
finns det ett ljus täntpå ett golv i ett mörkt rum. Det gäller att hålla kocentrationen,
om man vinglar till eller börjar andas häftigt så slockar ljuset.
Inte så svårt tänkte jag.... tills det började knarra, knaka och låta
att det kom fotsteg närmare mig och PLÖTSLIGT dök det upp
ett ansikte, (eller vad det nu var, jag ramlade ner på rygg  så jag såg inte så bra)
som ja, helt enkelt skrämde skiten ur mig.

Men förstå vilken bra övning för mig ! Nu slipper jag öva på dedär musfällorna, när de
smälls igen., nu kan jag öva min rädsla samtidigt som jag tränar.

Fast jag ska givetvis vänta till T kommer hem, nu snart. Efter dendär vurpen när jag blev skrämd
vände jag ryggen mot spelet, reste mig efter kontrollen , pausade , tog en dusch
och varvade ner och försöker bli hel igen.
Det ska bli kul. inte minst för T kan jag tänka mig !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0