KOM IHÅG-listan



För att vara mer specifik så var jag igår 8,6 när jag sa att jag
låg bra till. Detta har givetvis höjts. Jag är nu 8,7 på humorskalan.
Varken märkvärdigt ELLER speciellt oväntat..!

Idag går jag in i julstressen, nu finns nerverna på utsidan, snart.
Om 1 vecka ska jag åka hem, och då ska jag ha packat ner allt för
mer än en vecka. Vad jag ska ha på mig, bra att ha, julklappar, nyårskläder, allt..
Jag börjar ana likheter bland mina längre resor jag gör nu.
Snart kommer den pinsamma onödiga listan fram.

Jag har redan skrivit ner saker som jag inte borde glömma, typ julklappar.
MEN, snart kommer listan fram, den som jag skriver bara någon dag innan
jag ska åka. Den brukar se ut ungefär såhär

KOM IHÅG
Blommor (inte ta med. vattna)
Gå ut-väska
Topsa öronen
Onödiga skor
Måla naglarna
Duscha
Passet (eller?)

För annars skulle jag glömma ovanstående... Inför varje längre resa
har jag, tydligen på äldre år, fått för mig att jag blir lite förståndshandikappad.

Men tur är väl att jag tar mig för det.. jag inser i detta nu att tvätten varit
klar i snart en halvtimma.

Men(?) jag har en ny skjorta.


 tungan helt utanför mun. GOD JUL.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Det bästa med att resa bort: att göra en "vad-ska-jag-ha-med-mig-lista" Tycker dock att våra listor vi gjorde förr var lite mer spännande än den du i dagsläget har skrivit...

2009-12-15 @ 18:25:01
URL: http://lipidami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0