att bliva exträmbekväm


Precis när jag började på jobbet så cyklade jag dit, det tar 15-20 minuter.
Ganska lagom.
Sen blev min cykel snodd, då gick mitt liv under, typ.
Jag fick börja med det att  till jobbet. Det tar ca 40 minuter.
Det var en painintheass-period där jag gick upp en timme "för tidigt".
Men efter en period var jag van, det var skönt att komma upp på morgonen
och jag började hitta lite genvägar så det tog nog bara 38 minuter senaste gångerna..!
I värsta fall om jag inte orkade gå så fanns det också en buss, tråkigt nog tog den lika lång
tid som mina exkursioer.

Sen skaffade jag bil. Jag fick iofs en ny cykel nu när jag fyllde år av mina vänner,
men helt ärligt har jag inte haft kraft att börja cykla mitt i vintern.
Så helt enkelt, att kunna gå hemifrån tio minuter innan jobbet börjar och ändå vara i tid
är underbar lyx.
Fram till imorgon.
Jag och fiasnäckan ska ha sovmorgon för vi ska jobba kväll imorgon.
Vi hade bestämt att jag skulle plocka upp henne och allt var under kontroll, som vanligt.
Nu får jag veta att bilen ska besiktas imorgon, vilket betyder att jag inte alls kan köra till
jobbet som vanligt. Och kan jag inte köra så betyder det att jag blir bestulen på min sovmorgon.
Nu har jag iofs en cykel jag kan cykla på, vilket jag hade dödat för innan, nu vill jag döda
för att jag måste cykla.
Jag känner mig lite osäker på mina cykelskills också....så jag har bett fia att möta mig vid
stallet imorgonbitti så jag cyklar halva vägen till jobbet och promenerar resten med henne.

Vad det skulle vara bra för? hm.
tja,.,. jag och snäckan kan ju :

cykla lite, vandra lite, grilla lite, slappa lite, takida lite.

(det kanske inte funkar med internskämt i en blogg som läses av alla vänner?)




Kommentarer
Postat av: Fiasnäckan

Kul är det iaf att det typ bara är jag som kommenterar när jag omnämns :) Jag blir lika TAKIDA-stolt varje gång, det vill säga sjukt jävla stolt. Jag pallar inte jobba mer nu, jag vill bara på en Takida-turné... och dricka öl... Jag som tänkte vara på sprudlande humör idag, men det har gått i bitterhetens tecken...

2009-02-24 @ 16:31:20
Postat av: Becka

Jag tycke också jag har sjukt heta coacher!! ;)

Nästan så man vill ta sej en tugga och smaka...ehh..okej, där går kanske gränsen. :p

2009-02-24 @ 18:07:59
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja, men de 2 som läser förstår nog säkert.

2009-02-24 @ 21:42:49
Postat av: Anonym

här har vi en skojare!

2009-02-24 @ 23:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0