Sirap och smör, vad är det mer?


Åååå HEJ!

Det är mycket sport nu, mycket OS-tittande.
Har varit mer inne i det än vad jag trodde att jag skulle.

Men har man människor runt sig som kan lite om det, så blir det mer intressant.
Bärry har lärt mig säga att det kan vara "bra vallat" inom skidor, och OM det är bra vallat..
hela tiden enligt mig. BRAAA VALLAT, KÖÖÖR (spring?skida?rusa?åk?stava dig..?)!
Det finns självklart ointressanta OS-sporter. Typ alla utom skidorna!

Jag har en fundering sen några dagar, vilken gäller curling.
Denna lövborstande sport är ju faktiskt kallad för just Sport.
Därför undrar jag:
Hoppar man in i duschen efter en curlingmatch (match?) ?
Det gör man ju när man idrottat och sportat, ja, om man har hyfftsat begåvad hygien.
Men, efter curling..? Det verkar inte så värst ansträngande nämligen.
Kanske gör man det för gemenskapens skull? Duschar alltså.



Men liksom tar man med sig handduk och
rena underkläder till curlingträningen?

 
Bra vallat!




Kommentarer
Postat av: Fia

JAG HATAR OS ÖVER ALLT ANNAT. Tittade (på en måndag!) i TV-tablån för veckan om det är På Spåret på fredag. Det är det inte.

2010-02-23 @ 08:31:05
Postat av: Johanna

Jag har testat curling, hade nog behövt haft med mig rena underkläder och en handduk, så ja, man blir schvett.

2010-02-23 @ 09:19:34
URL: http://lipidami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0