Bet Vem?


Uttrycket "gick bet" är ett uttryck jag inte riktigt förstår mig på.
Jag har aldrig använt det och jag känner inte för att göra det heller,
jag tycker inte att det funkar. Det klingar inte bra för mig.

Gick vart? Bet vemdå? och vardå? ..Gå och bita samtidigt?
Stavade du fel på gick det?

Det är som att jag skulle börja använda ordet jovialisk,
istället för trevlig.

När det finns ord som liksom funkar, så kan vi använda dom tycker jag.
Jag har lite (läs:massor) svårt för folk som verkar anstränga sig för att
byta ut ord, till "finare" ord. Folk som  antagligen tycker att Potatis är 90-tal, 
och skulle kunna byta ut det mot Jordäpple, för att de trivs som bäst när
de ser att folk inte riiiktigt hängde med på vad de menade.

Jag vill säga ifrån nästa gång.
Om någon tex använder ordet fryntlig vill jag säga:
- STOPP!! Glad menar du va? Ja, säg det då.

(Självklart har jag letat fram synonymerna för.fa-an.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0