Jag är meningen


Varför lägger folk så mycket tid på att "hitta sig själv"?
Ställ dig i spegeln. Ta ett kort. Jag lovar att du är där hela tiden,
att du hittar dig själv.
Om inte det räcker så kan man ju acceptera att intressen
kommer att förändras under hela livet. Bara för att man inte
har en glasklar hobby för tillfället, så behöver man inte resa jorden runt
för att hitta sig själv. Det blir ju jättedyrt!

Det finns ju kurser och böcker för att man ska hitta sig själv.
Men jag förstår inte riktigt, vad händer när man utvecklas och sedan väljer andra vägar
än de man "lärt" sig? Måste man hitta sig själv igen då?
Åka till Thailand på spa?

Lite samma sak med alla funderingar kring vad som är meningen med livet.
Ha kul, jobba, finna kärlek, föda, trivas..
Livet är meningen med livet.



Vilken tur att jag alltid har rätt här.

Det är synd att det inte är lika solklart vad t.ex. oliver, kaffe och eric gadd
har för mening här i livet. Det kanske är här min resa till Thailand kommer in!


Kommentarer
Postat av: Johanna Nimvall

En will ju bare hitte´se

2011-03-05 @ 14:19:20
URL: http://lipidami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0