väck mig när februari är slut


Februari är by far den värsta månaden på året.
När man börjar känna att jul-tjockisen i sig har gått och lagt sig
och ljuset börjar komma tillbaka, då börjar vädergudarna spela
ett sånt fruktansvärt elakt spratt, likt tortyr.

JAG VET, det var ju ett tag sen nu, vi spelar upp lite fågelkvitter på morgonen
så att människorna börjar vakna till lite och blir mer glada,
för att sen nästa dag:
njaa.. dethär är nog lite väl bra, jag tycker att vi blåser ner lite snö i ansiktet på dom
så att dom stackarna får en otrevlig chock när dom vaknar istället, känns mycket mer vettigt.
alla är på? bra. då klubbar vi mötet. Förresten, ska vi slå till med en jordbävning igen
när alla ligger och sover och inte kan avnjuta en paus i den hektiska vardagen?

nää jag e inte bitter






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0