Nämen ojsan jag råkade tappa en ostbit på golvet........



Stuart Little var väl vänlig och väldigt gullig, men en egen mus i mitt hem?
haha, nää !

Härliga söndag, sovmorgon , pigga och peppa på utflykt.
Strax efter elva var vi klara för att gå ner till bilen och dra ut.
Jag skulle i princip ta på mig jackan när jag hör att timpa börjar möblera (?) .
Gick ut för att se efter och jo, han sliter i soffan.. (skulle vi inte gå nu?)
- Jag fick för mig att jag såg en mus i ögonvrån.
- haha, visst. kom nu, var är bilnyckeln? (skämta eller dö....!)
Stod väldigt skräckslagen och väntade på skämtskrattet.....Då såg jag den lilla
jäkeln i soffhörnet, en mus i mitt hem! Det här huset blev klart för exakt ett år sedan. Möss!?
Jag skrek och sprang in på toaletten. Det hjälpte inte. någonting alls.
Gick ut . det hjälpte inte heller, varför skulle jag bli utkastad av en mus? så fan heller.
Så jag gick modigt in. . och ställde mig med skorna på, på köksstolarna.
stod där tills jag fick skjuts ut.

Vi åkte iväg. Lika bra att inte vara hemma med honom. Timpa kom på (eftersom vi självklart inte
äger nån musfälla) att vi kunde lägga ut dubbelhäftad tejp medans vi var borta.
Strålande idé tyckte jag, för den gula tejpen såg ju ut som ost!
Vi kom hem och jag har mest suttit på vardagsrumsbordet och bett om saker, hämta det, hämta hit.
Fegjänet.

Klocken är efter 20 nu och någon musjävel är inte hittad än.
Kära kollegor på Online, om jag inte kommer till jobbet imorgon så
dog jag i en (ny) hjärtattack när musen försökte hänga inatt.

Idag var jag som mest rädd ;
När jag såg musen, när musen fick mig att lämna mitt eget hem
när musen inte fastnat på "ostbitarna" och när musen fortfarande inte är funnen

Förresten, någon som vill hänga imorgon kväll när timmy är på träning?
jag kan lite häftiga kort-trix ! . . .

Kommentarer
Postat av: Dynamiten

Hahah!! Banna! Varför händer sånt här dig?? Ta på dig en vit handske och gå på jakt! mwuaha!

2007-11-26 @ 16:35:54
Postat av: janet

haha.. så att jag skulle skrika ¨så fort jag sträckte ut min hand?=)

2007-11-26 @ 18:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0