Det var på med andra stöveln för att inte behöva halta

Igår var här lite fest. fantastiskt att lämna krogen. man lixom tröttna på att vara på samma
ställe hela våren och sommaren. Är det utgång så e det tamigtusan malmö som gäller.
Singstar är verkligen något som kan pågå i oändlighetens namn. efter några öl kan du
sjunga vad som helst, och gärna samma låt fyra gånger om :) lika trevligt var gång.
Öl, ja, har bytt bort mitt vin nu. för evigt. Kunde förut inte alls förstå varför jag helt plötsligt
börjat bli så bakis, när jag aldrig förut haft det problemet! Jag kom också på att sen jag
flyttat från småland har det varit vinflaska efter vinflaska. därav baksmälla efter baksmälla.
det är slut nu. druckit öl nu några gånger. nästan oförskämt så bra jag mår. klagar då inte.

Något som går mig på nerverna idag är ett förbaskat örhänge!
(Mitt favorit örhänge, mammas gamla röda runda från 70-talet.)
Hade dom på mig igår, men den ena "pluppen" fattades så jag tog
från ett annat örhänge, och det gick ju bra, det passade och det satt hela kvällen.
JO TACK det satt. sitter än ! får inte av det! igår när gästerna gått så stod jag minst en kvart
och försöke få av det, men det sitter lixom fast, så fast som inget annat tidigare gjort.
Timpa hade gått och lagt sig så där kunde jag inte be om hjälp och idag har han
varit iväg och tjänat pengar och jag har kämpat ensam. sax, nål, tång, allt för att försöka
böja upp "pluppen" - men helvete heller, är också lite rädd att böja upp eller klippa av mitt stackars
lilla oskyldiga förbannade öra!
....dethär får mig osökt att tänka på dendär dagen i gymnasiet när jag fastna i min stövel
då dragkedjan fastnat och mamma skulle komma hem först halv tio på kvällen.
efter några timmar gav jag upp och tog på mig den andra stöveln för att inte ha två
olika långa ben. det var bara att gilla läget och passa på att gå ut och promenera, i timmar.
Denhär gången kan jag ju stanna hemma och det tänker jag göra, för snart komma kärestan
hem och då jäklar ska vi få loss örhänget, men försiktigt!
Det får ju inte gå sönder. det är favoriterna och de går inte att ersätta dom riktigt heller.
Ska nog inte vara omöjligt.

image24    
känner ni igen henne?

Jamen visst e det hon! Hon som brukar vara på singstar omslagen, helt rätt!
Hon e ju riktigt fräck och poppis, värsta bruden, slår vad om att hon kan få av sina örhängen
precis när hon vill också !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0