"Sport.."


Lördag kväll, jag är inte alls bitter..När jag fick veta att
denna kväll skulle spenderas framför hockey ville jag självdö.
Jag avskyr hockey. När jag är irriterad på saker så använder jag
"HOCKEYBOCKEY!" som svärord.
Jag läser min nya bok, jag lyssnar musik, jag går runt och plockar på saker
för att få tiden att gå.

Det finns typ EN sport som är rolig att titta på, på tv, och det är såklart fotboll.
Men ibland är jag faktiskt glad att jag la av med det (hur ont det än oftast gör)
för damfotbollen är ju sådär uppskattad..
Jag har alltid blivit ganska irriterad
(och då har jag skrikit HOCKEYBOCKEY) när folk klagat på
sporter som tjejer utför, att de inte håller tempo ochsåvidare...
Fram till när min egen bror jämförde damfotbollen med trav,
det var en jätterolig jämförelse.
"Damfotboll är som trav, fast med kor"

Men hockey.. Sverige spelar just nu mot Slovakien, där finns
det en kille som heter Panik i efternamn, jag förstår honom !

Jag ska , när hockeyn (rysning) är slut, hämnas!
Fick sex and the city the movie i julklapp, den ska jag och mr T allt titta på tillsammans,
fram med filtar, locktångar och plockmat..

HOCKEYBOCKEY!


Kommentarer
Postat av: grannen

Tur att man har en relativt sportointresserad sambo som fatiskt inte ens kollar på golfkanalen när jag är hemma.

Värre va det på de tiden man bodde hemma och man satt bänkad kl. 19.59 en torsdagskväll och skulle kolla rederiet. När klockan slår 20.00 börjar istället hockeykväll på 4:an - till pappas stora glädje. Usch!

2009-01-04 @ 13:57:18
URL: http://emmmmmmmmmma.se
Postat av: grannen till dig

Ja, fan så hemskt. I dessa fall så är det ju tyvärr inte Rederiet som dissas, utan jag själv..! MEN, jag ska inte klaga så mycket. Jag gillar ju att ha något att konkurera med, då tröttnar jah aldrig.. fast helst inte på lördagar.. och fredagar.. och så

2009-01-05 @ 12:31:11
Postat av: Josefine

du e för rolig

2009-01-05 @ 16:54:03
URL: http://jossegolddigger.blogg.se/
Postat av: Johay

Fan Janna, JAG skrek också HOCKEYBOCKEY i lördags!:) Vart kommer det ifrån? Men jag menade ingen svordom, utan typ "PINSAMT, HOCKEYBOCKEY!" Haha.

2009-01-05 @ 20:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0