Vilken tur att han var så snäll

Det hände en ganska intressant sak när jag tog bussen hem från jobbet igår.
Istället för att svänga ner direkt till motorvägen och mot Malmö som bussen ska
göra direkt efter hållplatsen där jag alltid hoppar på - så fortsatte bussen köra,
förbi av/påfarten och körde vidare inne i Lund.
Vad gör människorna på bussen ?
Är det någon som hojtar på chauffören att "nämen ojdå, nu körde du nog lite
tokigt, kanske dags för bussen att pröva en liten U-sväng i korsningen där framme?"

Eller demonstraterade alla hejvilt för att han faktiskt körde fel?
Nej. just.det.
Vi satt alla stilla och uppfostrat tysta.
Alla tittade lite frågande omkring sig, man såg att de liksom undrade
vad som höll på, här skulle ju inte bussen köra..? vad tokigt..!?
IQ:na bara virrade runt i bussen och det blev en enda stor tankebubbla
som nästan gjorde att det blev svårt att andas i bussen.
Folk höjde på ögonbrynen och rynkade näsan. Personligen sänkte jag
volymen på min iPod ifall att jag skulle höra någon annan informera
bussisen att vi var på fel väg..

Tänk om chauffören varit en terrorist?!
(NEJ, han hade inte nåt speciellt utseende,
så inga förutfattade meningar mot någon. Sysslar inte med sånt.)
Men ja, tänk så hade vi suttit där på väg mot något vattenfallsras
eller om någon hade tänkt köra bussen rakt in i något annat kanonfarligt.
Vi hade ju liksom inte överlevt! Vi måste ju våga ta ton snart känner jag!

Jag tror inte att en nersänkt ljudnivå på en iPod fungerar som krockkudde!

Nästa gång, ja, då ska jag be personen mittemot att minsann gå och tala om
för föraren att han/hon kört fel. Det borde ju vara någon form av framsteg..

Som ni märker så lever jag ju, så bussen hittade rätt väg tillslut, ut på motorvägen
och Janna kunde höja sin volym igen, allt är som vanligt.


Jag vet att det är alldeles för lite bilder på mig, ni tjatar.
Med tanke på att detta är en modeblogg och så.
Jag läste igenom gamla inlägg häromdan. Hittade lite gamla bilder, kul!





Grattis på Valborg!


Kommentarer
Postat av: Fia

Hahaha, jätterolig du är, Janna! Detta stämmer ju exakt in på dig, lite som den där incidenten när du snurrade runt i snön med bilen på grund av en annan bil, men bad själv om ursäkt, typ? Jättekul! Jag undrar om jag hade sagt nåt? H-r-i-t-a som jag är!

2010-04-30 @ 08:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0