De Tio Svärorden, istället


Just nu vill jag hoppa in i David Batras bok och skriva den själv.




Jag har tvättid ikväll. Började vid åtta.
Tjugo över åtta gick jag ner med min tvätt.

Någon annans tvätt låg i maskinen. Maskinen hade rullat klart
(plocka uuuut din tvätt vem du än är, du hade inte ens tvättid,
för ingen hade innan mig!!!).
Jag blir skittrött och äcklad av sånt.
Men. Trött som jag är pallar jag heller inte sitta på huk i källaren och
invänta Tidsoptimisten på att han ska komma och hämta sin tvätt.
Jag plockar ut någon annans kallingar och tröjor
och lägger dom demonstrativt ovanpå torktumlaren.
(Demonstrativt? genom att lägga tröjorna med ärmarna hängandes ner
från maskinen så att jag såg arg ut när jag la allt där, eller? Tjena.)


Gick ner för några minuter sedan för att hämta upp min tvätt.
På vägen ner skulle det finnas två alternativ ang vad som hänt sedan sist.
1, Tidsoptimisten skulle ha plockat bort sin tvätthög och utan spår lämnat tvättstuga och gett mig
lite egentid under min tid.
2, Tidsoptimisten hade gjort det ovannämda + lämnat en ursäktande lapp för att
Tidsoptimisten varit en sådan Tidsoptimist.

Men åhnej, Tidsoptimisten har visst valt ett 3:e alternativ.
(varsågod, ta för dig?)
Nämligen att istället lägga sin tvätt i torktumlaren och ta upp även denna maskin
nu när min tvätt är klar (för tumling)!



Jag ska snart lägga mig för natten.
Men först ska jag stå i hallen och invänta att grannen passerar ner i tvättstugan,
konfrontera Tidsoptimisten, få denna att känna sig som en självisk usling
som kliver andra på tårna, och som inte förstår hur fasligt ONT det gör när han bara
trampar och trampar medans mina kläder bara blir smutsigare och smutsigare och...
SEN ska jag somna nöjd.

För jag torktumlar inte kläder. Det är inte bra för miljön.
Men det behöver ju inte tidsoptimisten få veta.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Jävla grannar. Jag vill komma också och skälla och slåss.

2010-01-08 @ 12:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0