Projekt; Värdig en halvgod bulle


Vi har ett stort projekt igång sedan en vecka:
När jag Sofia & Emma har gått 1 miljon steg tillsammans, så ska vi fika semla.



Det hela började med att vi kände behov av att bli av med lite julkilon
och bestämde oss för att inte fika, inte äta onyttigt och inte dricka läsk.

Det började så... Nu en liten tid senare så blöder mina fötter.

För att räkna stegen upp till 1 miljon så har vi varsin stegräknare på oss,
hela dagarna.
Varje morgon stämmer vi av vad visaren står på, noterar in det i ett excelark,
nollställer räknarna, och börjar om på noll.
Vi har hört att man ska gå 10 000 steg per dag, det ska vara bra liksom.

10 000 är hur mycket som helst en arbetsdag!
För kolla här (känn med mig):
Idag gick jag hem från jobbet, det tar 35 minuter.
Efter det har jag och Sofia varit på IKEA och promenerat, cirkus 45 minuter.
Kom hem igen, nu borde man ju ha långt över 10 000 steg
(dagen är ju typ slut, nu borde man ju åka hem och slappa jäänet sista timmarna).
Hur många personer promenerar seriöst hem från jobbet liksom?
Jag plockar upp min stegärknaren ur skon när jag kommer hem från IKEA.
Men då är jag visst inte alls klar!?
Utan jag ställer min IKEAkasse innanför dörren och GÅR UT OCH GÅR igen
i ungefär 40 minuer. NU borde man ju defenitivt ha rört sig ordentligt.
NÄPP! Jag får sätta igång med gammal hederlig hemmagympa
(och känna mig lagom tantig) i en halvtimma, tills mätaren står på 10 000..
Cheesus säger jag bara!
Belöningen som väntar är en tjock och halvgod bulle. ibland känns det ironiskt.
Har man tur så väntar också en hurtbulle i slutändan!

Detta kommer att pågå i ungefär en månad, tills vi har nått målet.
Ibland känns en månad som länge, men, jag är ändå rätt pepp!
Fast, efter idag, så ska jag ta reda på om 10 000 steg ens är normalt!





Kommentarer
Postat av: Fia

Det låter faktiskt sjukt Janna. Jag tror att det är något fel på din räknare! Ska vi byta räknare och se om det gör någon skillnad? Lite som när Fredrik L irriterat konstaterade att han mikrofon inte fungerade när vi sjöng "Imagine" på Singstar. Jag vann trots att vi bytte ;) Men jag tror på allvar här att det är något fel på din räknare.



Förresten, när började du referera till mig som "Sofia". Känns inte alls bra!

2010-01-13 @ 20:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0