En lördag


En annorlunda lördag.
Började dagen med en powerwalk/joggingrunda
och ikväll ska jag ta det extremt lugnt.
Jag har inte orken för så mycket mer, är taggad på soffhäng,
eller kanske bio! Både behöver och vill ladda om!

Man behöver krafter när man pendlar.
Jag är redan trött på allt metroläsande folk efter ett halvårs (ungefär)
pendlande. Folk är så oerhört morgontrötta och energidödande.
Ja, jag är också trött när jag går upp vid sextiden
(när jag var 15 ville jag ha en karriär inom sängprovning), men när jag
tagit mig ner till värnhemstorget så ser jag till att vara aningen piggare.
För allas trevnad liksom. Vem vill se mig slockna på övergångsstället?
Jag är trött på alla som ser halvt döda ut på bussen, trött på alla som ser
sura ut, trött på allt bläddrande i Metro. Efter årsskiftet ska jag skaffa
bil igen. Jag tänker nämligen inte fastna på bussen och bli lika trött.

Synd då att min röst imorgon troligen går till högre bensinavgifter.




Lördag i den nya soffan. Gillas


Just det, idag ska vi även panta burkar och tvätta.
Jag lever som en rockstjärna.

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag gillar det lilla jag ser av soffan! Vill provsitta den snart! :) Om du skaffar bil kommer jag donera Mamma Mia-skivan till dig -ytterligare en anledning att skaffa bil, snarast! :)

2010-09-20 @ 17:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0