Stavningskontrollen


Jag använder mig ganska mycket av att skriva på datorer.
Mestadels på jobbet, men det blir ju en hel del privat också.

Något som är ganska (läs: väldigt) uttröttande, det är att alltid
behöva svara på Words fråga om jag verkligen är säker på att
jag har stavat mitt namn rätt, eftersom det så fint alltid stryks under
av en vågig röd linje. Värsta varningsfärgen! SE UPP!

Bland alla felstav och särskrivningar (nej, inte mång, jag KAN skriva)
så får jag alltid samtidigt godkänna mitt namn och efternamn.
Fan Word, kom igen, jag lovar att jag stavar mitt namn så, även denna gång.

Undrar hur det är att ha ett namn som man inte alltid måste godkänna
i textdokumenten, jag har ju faktiskt ingen aning. Det kanske inte ens
är något som folk uppskattar (sjukt!), jag vet ju bara hur det är att tycka det är
störigt att behöva.




Som om detta skulle hända liksom! Lucky bastards.

(ostadig paint-hand. inte många rätt på mig inte)

Kommentarer
Postat av: Asja

I hear you!

Vad har jag gjort för att förtjäna denna röda linje som ständigt stryker under mitt namn?! Kanske ska börja med mellanslag mellan varje bokstav?

2011-03-16 @ 22:16:39
Postat av: Catrin

Wörd!! och då inte som i word-dokument, utan i att det är så jävla sant! Dessutom har inte mitt namn nån namnsdag, så det stör jag mig oxo på...



keep up!

2011-04-15 @ 14:56:26
URL: http://blogg.passagen.se/catrin-tin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0