Centrum Syd

Ledigheten började när jobbet slutade i torsdags. Vi drog oss alla till stortorget
och firade med öl och party. mycket trevligt, extra kul är det att starta en applåd
och en happy birthday-sång som hela krogen hänger på. även om det inte ens
finns något födelsedagsbarn!
Midsommar var vi bjudna på fest med timpas fotbollslag i en stuga i barsebäck hamn.
Så vi beställde en taxi och 3 mil senare var vi framme.
Där var också rätt trevligt! Jag är bruden som åker runt i klubbussen när jag vill.
och det är också sant.
Väl på festen ringde (vi?) pelle och det visade sig att han inte var långt borta alls.
trodde vi. han var i hamnen på dans och vi hörde oss för och fick veta att det tar
två minuter att gå. jag och timmy tog vår nya kylbag med peace-vanen på och gick neråt.
Där letade vi bland folket och musiken, men inte fanns där någon pelle eller oljudet
vi hörde i telefonen från honom. Efter några samtal till visade det sig att pelle befann
sig på en dans, i en skog, 6 km därifrån. Vi ringde en till taxi och halv tolv var vi framme.
Mitt i skogen. Dansen var påväg att ta slut och Tobbe skulle ha efterfest i en stuga.
Tobbe timpa pelle jag började gå, men jag och pelle hade allt förmycket att prata om
så vi lixom halkade efter. dom andra var borta. vi ringde när vi kom fram till en bro.
pelle pratade. när han lagt på sa han "200 meter efter bron kommer en väg till höger,
där är ett hus och där finns ett tält. dit ska vi"
200 meter efter bron fanns en lada.. hoho, någon här?
vi fortsatte lite till, efter 500 meter fannsen väg fanns igen till höger, den fortsatte jättelångt in.
vi gick in på den och såg ett tält,. men där fanns bara en gammal gubbe. längre fram fanns
stugor.. dethär var verkligen in the middle of nowhere, ingen belysning, ingenting!
Den långa vägen togslut, pelle ringde igen och vi gick tillbaka till bron. timpa fick allt komma
ut till den stora vägen och visa sig. när vi kom till bron hördes ett rop låååångt bort.
ända där borta vi nyss var. dit fick vi gå igen! och ända längs in på den möra vägen, igen!
där den slutade fanns en liten liten väg där vi skulle svängt in, längs in på den fanns
en stuga, med ett litet tvåmanna tält på gården. skulle det vara något vi skulle se 200 meter från bron!?
Iallafall. festen där var väl sådär. kändes som att folket varit igång sen förra midsommar.
Jag och timmy bestämde oss för att beställa en taxi och dra oss mot lund och civilisationen.
Så enkelt skulle det visst inte alls bli. någon taxi kunde vi ju bara drömma om.
i en timma ringde vi, utan svar. fortfarande i kö. och låt mig tillägga att under denhär timmen
gick vi. vi gick från dendär skogen ända till löddeköpinge och Centrum Syd.
nästintill en mil gick vi. på motorvägar, över ängar, över broar. en timme!
Vilket äventyr. Vad skulle vi säga när vi fick tag på lundataxi? kom och hämta oss på ängen?
det var ju bara att gå tills vi kom fram någonstans! Tillslut kom vi fram till syd.
och lagom där fick vi också tag på en taxi. efter en fransk hotdog på macken och två mil
senare var vi framme, hemma. hela lördagen var vi slut. sent på kvällen tog vi en promenad (!)
till stan för att hämta bilen, min cykel fsom jag lämnade på stan i torsdags och hyra film.
Allt klart, förutom när jag kom till stortorget och min låsta cykel inte var kvar.
JÄVLA HELVETE ! den var en present från timmy. något som vi betelat. något jag behöver
till jobbet varje dag. Sno inte mina saker! var inte så jävla fräck, idioter.
köp en egen cykel jävla tattare!
Idag har vi varit på centrum syd och shoppat. var ju tvugna att kolla in vad vi hittat i fredags.
shopping is fun!
Imorgon är det måndag och jag ska gå till jobbet. kanske kan jag iofs få en morgonrunda på det
viset. ett måste lixom!
Även att någon har snott min kära nya fina cykel så ska du inte få vinna för det!
Jag har shoppat nya inredningsprylar idag, käkat god viggosmat och har en mysig uteplats.
HA! känn på den tjuvjävel !

Kommentarer
Postat av: gunnar

En o annan blatte är väl inte att förakta . Ni brukar kyssa dessa gladeligen.

2010-02-12 @ 01:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0