Det är länge sen jag bröt låret nu!

En av många gånger jag pajat mitt lår är förra våren (då det hände som ofstast) .
Vi bodde på internatet, timmy och resten av fotbollsgrabbarna var i England.
Vi brudar hade projektvecka..
Vilket jag och asja löste så smart genom att på
lovet veckan innan åka upp till stockholm och fixa vår "praktik på en inspelningsstudio" på ledig tid....
Åkte till stockholm gjorde vi allt, men film, häng och utgång fick räcka!
Vi lånade ofta timmys rum när dom inte var på internatet.. han hade det som behövdes
för ettpar rastlösa partysugna brudar som var lediga en vecka på ett internat.
playstation, dator, plattv, karaoke, nintendo, ja, det mesta.
 vi lånade rummet självklart just den
veckan. passande nog tog timpa med sig sin nyckel med till England så vi fick passa upp på
rummet mest hela tiden. Jag sov där varje natt och lämnde asja ensam i vårt rum.
På torsdagen under den lediga veckan bestämde vi oss för att ha en heldag med
tä (ta = dricka, på oskarshamnska).
På torsdagar var det alltid quiz nere på knivbaren vilket vi tänkte våldgästa.
Men vi ville ju inte slösa en hel dag på att vänta på kvällen så efter lunch på skolan
var det lika bra att gå ner och handla in. två vinare var. en på dagen, och sen den andra
till kvällen när ..den riktiga festen började. Vi korkade upp i dagssolen på timmys rum,
laddade ner massa kul musik, rökte i fönstren och pratade skit. den första vinaren var uppdrucken
lagom till när man borde gjort sig iordning för ett tag sen till kvällen.
Nästa vinare öppnades och vi sjöng som aldrig förr till alkaline trio.
shhaakkking like a dog shittning shniterraze.
nånting.
telefonen gick varm som ofta på fyllan hem till våra vänner på kusten.
och mitt i allt så snubblar jag på dörrkarmen (som inte ens existerar!) in till timmys rum.
hejvilt , inte mera med det. jag menar trillat har man väl gjort innan när man varit kanakas.
morgonen därpå vaknar vi,
(något quiz blev det aldrig, våran egna fest var alldeles för fantastisk för att lämna!)
denhär natten kände dock jag och asja för att dela på sängen i timmys rum.
med galet sug efter kexchoklad kände vi efter, och ja, där var låret brutet!
(janna, man kan typ inte bryta ett lår!).
Det jag inte visste var att detdär bara var början till alla lår jag skulle bryta..
Nästan varje söndag när det var fettissöndag och dagen-efter kom jag haltandes
ner till det gemensamma köket och varje gång fick jag konstatera att jag HAR JU brutit
mitt lår.
Sånhär värk får man inte om ett ben inte är brutet! det är inte möjligt.
Och varje gång fick jag också höra att det "inte går att gå på ett brutet lår, som du dessutom
fått genom att dricka vin, sjunga och skratta !"

Men jag är ett levande bevis.
Nu är det dock ett tag sen, tror det är en månad sen jag bröt mitt lår senast!
Men om några veckor kommer Asja ner hit, och då jävlar ska vi sjunga Alkaline,
tä massa vin och bryta så många lår vi bara kan!
                                                              image14      

 Asja en galen gång förra året på internatet

Kommentarer
Postat av: Asja

haha! du har brutit många lår i dina dar! rätt kul att säga, eftersom det inte går! mera sådana bloggar, jänet fänet! gutt ska det bli om några veckor! BJY!

2007-06-19 @ 22:14:09
Postat av: Frida

fett nice ska dt bli :D

2007-08-15 @ 10:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0