Jag kan tänka mig att gå vidare nu, securitas!

Lördag idag. Har varit hemma från jobbet torsdag och fredag denhär veckan
pga härligt ont i halsen och förkylning. Är dock inte lika less över det längre
eftersom jag känner att jag börjar bli helt återställd. like a lot.
Frida är på sin väg hem till mig,landar i lund om tjugo minuter.
 vi ska hänga här hos mig,
äta grönsaker och dippa.
och peppa.. Senare ikväll när vi har förfestat klart ska vi bege oss in till sveriges
roligaste stad. Eslöv. Det var där allt började. All vänskap, alla kärlekspar. allt.
Krogsvängen ikväll. mat ,öl & liveband i öltältet och sen inträde till diiisco och pub.
VILKA minnen vi har från internat-tiden! När kvällen är slut ska vi dock inte
gå och lägga oss på internatet utan här hemma hos mig.
Iår ska jag dock inte göra bort mig för polisen igen, genom att böja mig ner
in i bilrutan och fråga om det är uniformen som gör polisen "sååå het".
(...det var mycket prat om brand -och polis-uniformer ett tag förra året)
Glömmer aldrig hur redo matilda alltid var när Securitas kom om kvällarna
för att se till att skolan var låst. "heeeeej, åh va länge sen det var nu, allt bra? ses imorgon!"
Securitas som btw har förföljt mig i 4 års tid nu. Var jag än är.. där är dom.
Vid affären, påväg till jobbet..
Dom följde mig hem en gång på fyllan hemma i oskarshamn.
En annan gång kände jag att det verkligen räckte. jag och olivia tog sälle hem efter krogen
och när hennes hemgång var slut så hade jag en bit kvar att gå så jag skyndar på min takt
när en bil susar förbi och sen saktar in lite.. jag skriker ut
" MEN KLART SOM FAN ATT DET ÄR SECURITAS!"
sen vänder jag mig om och minns att jag och olivia har sagt hejdå för ett tag sen....

Nähe, nu måste jag gå och fixa en burk till kaffet som står öppnat i förpackningen..
varken jag eller timpa dricker kaffe.. vi hade det till kockosbollar vi gjorde för ett tag sen
och sen glömde vi av det så nu smakar mina knäckebröd kaffe!



image7

jag och frida på internatet förra våren


Kommentarer
Postat av: bajsa!

men för jävle gutt ställe det där ejslöuv! haha! jag förväntar mig fett med gossip från krogrundan! helst något bråk som du startar för att du har fått snefylla! bjy-bjy-bjy-bjybjybjy! hepåre!

2007-06-02 @ 20:59:42
Postat av: janna

juuaahh ! glutta fridas bilddagbok nu. vi har lagt upp några godbitar där. tjappåre!

2007-06-03 @ 13:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0