min mamma är superkvinnan.

efter alla fotbollsträningar och matcher kom du fram och berättade hur grym du tyckte jag
var och så frågade du alltid om jag ville pannkakor när jag kom hem.
till alla föräldramöten kom du en kvart i förtid.
på morgonen när jag skulle på klassutflykt fanns det alltid ett sittunderlag och en
fikalåda färdig att ta med.
jag fick följa med till din kör och sitta i ett övningsrum och spela kallejohansson  för att jag tyckte det var kul.
alla knappar som fattades och alla trasiga jeans lagade du med någon häftig tygbit på nolltid.
du hjälpte mig med alla läxor och ringde domdär samtalen min telefonskräck inte klarade av.
du tyckte t.om att jag oftast var rolig!
jag kallade dig faktiskt också för superkvinnan när du orkade cykla upp för alla backarna
i södertorn utan att hoppa av cykeln, medans jag hoppade av efter första.
och senast idag fanns ett litet brev på posten ( jepp, jag och min mor brevväxlar, how nice is that!
känns precis om att få paket)
med en lapp med en mening lång text. och några kort -bara för att göra min dag ännu en gång.
hur tackar man för 21 grymma år av uppassning och kärlek?
keep going strong mama, jag diggar dig.
du är min idol bruden!

godnatt!


Kommentarer
Postat av: Pettiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Va gulligt skrivet....
Blev lite rörd faktiskt. :-)

2007-05-23 @ 16:19:26
Postat av: Ämma

Naaaaw!
Jag åxå vara rörd kompis.

2007-05-23 @ 19:44:35
URL: http://www.emmmmmmmmmma.se
Postat av: Becky

åhhh...vilken kvinna din mamma är. en sån där hero som man vill bli när man får egna barn (hmm..om man får..)
janna, du ska med ut imorgon, och du och jag ska värma upp dansgolvet!! :)

2007-05-24 @ 15:51:02
URL: http://www.beckasin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0