Skänk en slant till rädda barnen

nej nej, och åter nej.... jag har ju totalt glömt bort det!
[tio minuter tidigare-->]
kollar på talang 2007, har faktiskt inget bättre för mig för tillfället...
hon dendär tjejen med apan har ju snott Anki imitationen, eller nej,
Anki -den livs levande anki. iallafall...
dags är det för juryn att säga sitt och bert-stjärt ska dra några väl valda ord från sin
långa erfarna karriär och blablabla...
när jag ser att hans kavaj är full av majblommor. tanken slår mig att var har jag
lagt min majblomma? det enda jag kommer på som sitter på NÅN jacka är mitt
rosa cancer-stöd på vinterkappan... men det e ju inte den jag letar efter...
utan årets majblomma...dendär lila lilla som står för goda ting..?
för en vecka sen var vi på Ikea och utanför stod det en liten pojke och snällt
frågade om vi ville dela med oss av våra plånböcker och skänka lite pengar
och få en majblomma att fint sätta på något kärt ställe...
"när vi kommer ut, ja, jag tar det när vi kommer ut från ikea,då kan jag lägga
dom pengarna som är kvar från det jag slösat på mig och vår lägenhet -på majblommor, när jag kommer ut
"
Pojken måste gett upp för dagen för därutanför stod det ingen kvar.
Berts blommor på kavajen ja....var har jag lagt min sån?min köpta blomma till världen?
 Jag har ju inte köpt någon majblomma iår!
"Barn hjälper barn"..
Hur kunde jag glömma dedär duktiga snälla omtänksamma små barnen som på egen fri tid
säljer små blommor för att hjälpa andra barn?
Jag minns så väl när jag själv stod utanför KB-hallen i kristineberg med en sparbössa
och bad snällt "skänk en slant till rädda barnen" - och man så ofta fick till svar -
" jaha?och vad är dom barnen rädda för nudå??"
jag lovade mig själv att aldrig bli en sån taskig tant som inte brydde sig om dom "rädda barnen"
rädda barnen var ju mina vänner , magister sa ju att dom blev så glada för att vi brydde oss om dom.
Helt plötsligt några år därefter går jag bara förbi den lilla pojken som blir så glad om någon tar emot en blomma - och hjälper honom på traven.  Det finns sätt att hjälpa till på dagligen, men just dendär majblomman
är ju bara något man gör varje år.
Jag får helt enkelt försöka gå vidare - men en sak är säker.
imorgon åker jag till stan och köper en blomma, vilken som helst och sen ska jag göra en riktigt god gärning.


förresten, lägger man baconet PÅ trädet medans det röks(?) upp ..?


Kommentarer
Postat av: Petra

Du får helt enkelt trösta dig med tanken på att pojken utanför Ikea förmodligen fick slutsålt sina blommor och därför gick hem igen :-)

2007-05-12 @ 00:19:13
Postat av: Janna

jo. kanske det. men han blev också kanske trött på spydiga ungdomar som inget vet om dom rädda barnen. men idag ska en god gärning göras!

2007-05-12 @ 09:34:30
Postat av: Fiasnäckan

Janna! Kul att kunna följa vad som pågår i din skalle. Jag sitter här och ska snart, alldeles strax, så småningom börja med disken från igår. Jävla Europa. Nej, om man skulle ta och göra något vettigt med den här dagen.

STORA KRAMAR FRÅN FIA

2007-05-13 @ 11:27:12
Postat av: Ämma

Jäääänet! Jag nyser fortfarande och dricker te åxå. och läser din blogg och väntar på ett nytt inlägg! Puss

2007-05-13 @ 13:46:14
URL: http://www.emmmmmmmmmma.se
Postat av: Janna

brudar! hej! tack för igår!

2007-05-13 @ 18:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0