God Jul


Julafton är i full rulle, om än lite sent nu.
Nu ligger vi mest och jäser i soffan framför teven.
Brevid oss har vi granen och en massa julklappspapper.
På julaftonsnatt ska det vara stökigt, det har det alltid varit,
så när man vaknar upp på juldagen så kliver man runt massa presentpapper.
Imorgon ska jag sova ut, var länge sen jag sov riktigt länge.
Sen blir det en lugn och skön dag till med spel, mat och film.
På kvällen kommer gänget hem hit, så ska vi partaja, framför brasan.

Men nu ska jag krypa tillbaka upp i soffan brevid mamma,
senare när hon gått och lagt sig ska jag fortsätta kolla på pelle svanslös
julkalender. jag kollar jämt på den när jag kommer hit. finns inget mysigare!
Ja, som det kanske märks så är det underbart att vara hemma!



Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0