Dendär datasnubben asså...



Idag funderade jag på om jag någon gång hade ätit köttfärslimpa,
för jag blev jättesugen på det. Men kommentarerna jag fick därav
var att det var ju såå äckligt. jaha? Men det som är så gott?
bröd och köttfärs, mmm!
Här någonstans fick jag, till min stora förvåning, veta att köttfärslimpa INTE
innehåller limpa. Är inte detta att luras litegrann?
Iofs så innehåller ju inte BicMac någon stor dator ,men ändå.
Limpa är ju mat.. Om en maträtt heter något med limpa
så måste det ju innehålla det?
Ska jag bjuda på blåbärspaj så kan den ju inte innehålla bara paj..
eller.. ah, NI FATTAR.
Jag tänkte att detta måste åtgärdas. Så jag kom på min egna limpa idag.
Skaffade minibaguetter (affären hade ingen franskalimpa!), tömde brödet
på brödet, mosade ner örter och köttfärs ..
DET kallar jag köttfärs(mini)limpa!?
Nästa år släpps min nya kokbok...




Kommentarer
Postat av: Johay

Men Janna, det är ju för att den FORMAS som en limpa. Sen tycker jag att det borde vara böter för folk som tycker att köttfärslimpa är äckligt, för det är nog fanimig en av dom godaste rätterna som finns!! Har du kvar mitt lippasyl eller? :)

2008-12-30 @ 00:38:55
Postat av: Petra

haha...jag lovar att jag ska köpa ett ex eller två :D

2008-12-30 @ 12:23:39
Postat av: Josefine

Hahaha var får du allt i från???? Kan jag få din atugraf då

2009-01-05 @ 16:53:21
URL: http://jossegolddigger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0