lampan i månen


Jag skulle preciiiis gå och lägga mig när jag tittade ut ur vardagrsrumsfönstret, det som fångade min blick var månen som lös så klart.
Jag kanske är helt bakom flötet och outbildad som ställer mina frågor, men faktum är att jag vet inte.

Jag har haft värsta frågestunden här, men någon försöker borsta tänderna och komma i säng,
det går inte just nu. jag är helt fascinerad.. helt plötsligt.

Men hur kan månen lysa sådär? Här, på våran jord så vet vi ju (daah?) att det finns liv, jag menar vi är ju här och vi har elektronik och allt detdär, men vi lyser ju inte sådär tydligt utifrån.
Månen lyser ju precis som att varje millimeter på månen var täckt av en glödlampa!


Man har ju sett på tv, inte själv, utan på tv, när man kliver-på månen
och inte fan lyser det där. det är ju grått och dött, lixom.
Men här, en bra bit bort, så lyser den som en galning !
Inte är det väl LaScalas strålkastare som är igång?

Jag har så många frågor, jag skulle säkert kunna googla (nästan) alla svar . . .
but where's the funny in that!?
Det bästa vore att komma på en egen teori om rymden. då har man lixom alltid rätt.
Precis som min teori om vinden.

En kollega frågade för ett tag sedan
- Jag begriper inte egentligen var all vind kommer ifrån?
- Det vet jag, den kommer ju från flaggorna! dom viftar igång vinden på oss.




Kommentarer
Postat av: Frida

Det är solen som lyser upp månen serru ;)

2008-02-18 @ 03:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0