slå mitt hjärta, slå




jag har sån sjuk fobi för människokroppar, tror jag.
jag ser helst inte, eller vill inte tala om blod.
när jag ser någon göra sig illa så ilar det i mina knän.
om någon rör mig på knäna . . kan inte beskriva det, men jag dör.
fan va äckligt det är.
nästan samma sak med hälsenan.
Brudarna satt och käkade en eftermiddag i skolan, vi pluggade här i skåne,
vi hade sett house of wax kvällen innan
och i en scen av filmen blir en av karaktärerna av med en fotbit,
om det är tån eller hälsenan,
det minns jag inte... Men. jag satt iallafall oskyldig vid min plats.
Sara, brevid mig, böjer sig ner utan att jag märker det. på två sekunder sker detta:
hon tar tag med pekfinger och tumme om min hälsena. hon låter "zzipp" och lossas
klippa av min hälsena. jag självdör.
Jag har inte kommit över det än. (Sara, jag vaknar på nätterna!)

Tänk att hjärtat slår alla dessa slag. Bara när jag skriver denna blogg så hinner den slå
ganska många, faktiskt, har jag hört.
Tyvärr kan jag inte räkna dom. It's so scary!
Tänka sig hur det ser ut där inne när man sätter huvudet mot någons bröst
för att höra dess hjärta slå, blod, rör, gegga...
nä fyyyy fan!
Jag hade nog gillat tanken på att tro att hjärtat ser ut som ett hjärta.
Det slår hela livet. Utan batteri och utan elektricitet. Det förstår jag inte!
Man måste ju ladda det så att det pallar hålla igång!
Man har ju märkt att många faktiskt lever sina liv utan att fylla på sina hjärtan
så man har ju fattat att det inte behövs...
tydligen inte, antagligen, hehe, men man kan ju tycka att det behövs...!


När jag pratar om obehagliga saker, om kroppen så blir det sådär tungt att andas,
som när knäna börjar ila å sådär och så blir fingrarna alldeles stela och jag måste kisa med ögonen och...
Fan vilken bra blogg det blev idag.





Kommentarer
Postat av: Frida

Det är du och jag Janna...Fan jag hade inte kunnat säga det bättre själv. Det är som att du klär mina tankar i ord XD

2008-02-29 @ 22:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0