Julmesen



Denna vecka har gått mycket i julens tecken.
Igår sände jag iväg ett sms till Emma
"slutar du sent idag? jag vill baka!! cupcakes, lussebullar, allt, i hela världen
och lyssna på tipp tapp å va allmänt gayig."

Så idag efter jobbet åkte jag iväg och inhandlade julsaker.
vuxenpoängen rullar in.. !
Har pysslat, oj så roligt jag haft !

     

    

 Mustafa var med mig mest hela tiden och hjälpte till.
Här har jag precis lagt ut den nya madrumsmattan och han hjälpte till att provligga den.


Jag skjutsade hem Fia från jobbet idag. I bilen pratade jag om hur sjukt det är att skåningar
är så värdelösa på att köra bil på vintern. Jag menade att ..vintern kommer ju lixom varje år,
snö kan inte vara något nytt
och jag pratade en liten stund om hur be det var.
Exakt samma sekund som jag avslutat mitt tal , vad händer då?
Jo givetvis får jag sladd och tappar kontroll på bilen. haha. fia, skåningen - skrattade högt.

INTE NOG MED DET. Det lilla missödet gav mig panik så jag började åka hem för
att be om hjälp att köra dit jag skulle köpa julgrejerna..
Påväg hem, mitt i en nedförsbacke har en bil ställt sig för att släppa av en passagerare från bilen.
I en backe, mitt i snöoväder och blixthalka. (jag skojar inte när jag säger att hela Lund hade en
hastighet på 30 km/h idag. med det vill jag mena att det är snorhalt ute)

Iallafall, där stod bilen ganska osynligt och jag kommer åkandes.
Jag visste att jag inte ens behövde bromsa, för det skulle inte hjälpa.
Så jag fick ställa mig på tutan och försöka gira undan. gick sådär.
bilen snurrade ett varv
och jag hamnade med nosen mot backen istället för nedåt som jag åkt.
Fan va arg jag var. (jag behöver nog inte poängtera en gång till hur idiotiskt det var att stå stilla
i en backe med isunderlag)
Jag var så arg här, i några sekunder ville jag slita av mig min arm för att ha något att kasta
på den andra bilen.. men när jag vände mig om så såg jag att en dam klivit ur den skyldiga bilen
för att kolla så att allt var okej.
I mitt huvud pågår : "dumma tant, ska du ta livet av mig? du är ju inte klok, är du född igår eller!?"
Men fegJanna svarar , när hon kollat om allt var okej och om jag behövde nån hjälp med att backa mig loss -
"nejdå, jag fixar nog det, tack för att du kom och frågade!"
Ahh.. besviken jag är på mig själv när jag åkte vidare!

Skrattar bäst som skrattar sist.
Jag antar att idag - blev jag skåning , på riktigt.

aaaarrrrmeeeeennnn !


Kommentarer
Postat av: Johanna

Har ni REDAN börjat pynta? Va avis jag är, alla säger att jag måste vänta till första advent!!! Brukar Mustafa komma och hälsa på er eller? Typ plinga på?

2008-11-22 @ 10:14:18
Postat av: Janna

äh, advent är ju snart. och nu ligger det snö på marken så då kan man lika gärna sätta igång tycker ja! Mm.. ibland hör jag faktiskt en tass mot dörren och där brukar han stå, eller så brukar ja träffa honom ute på gården när jag är påväg hem.

vilken lång kommentar !

2008-11-22 @ 11:32:47
Postat av: Timmy

så mysigt det har blivit hemma nu :o) nu har vi istappar också. kram

2008-11-22 @ 15:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0