50 ÖRE

För ungefär ett år sen så var jag helt övertygad om att 50öringen inte
var aktuell längre. Värsta ute. Jag störde mig på de som kom upp i handen när jag
rotade i min väska, jag plockade inte upp de som jag tappade på marken heller.
När jag såg människor räcka fram 50öringar vid betalningar så tyckte
jag att det var lite fräckt gjort, att liksom luras sådär (men ganska modigt).
Men också lite skumt att kassörskan inte visste om läget. Häng med liksom!

- Fan att jag inte lämnade in mina 50öringar alltså, jag har dem överallt
nu bara för att de inte går att använda längre.

-  Alltså de funkar än..!

Jaha! Tack för nyheten! Så, jag har börjat plocka upp vissa av de som jag tappar nu.
Jag har dock inte använt något mot betalning, men jag har lagt de i vår myntsamling
(som vi växlar in när den är full för att göra nåt kul för jada, jada) och har ju såklart
tänkt växla in 50öringarna. Såklart!




Idag när jag lyssnade på radio på väg hem - vad får jag höra?
"Imorgon är sista dagen för att lämna in 50öringarna"

Ursäkta? Lägg av med dea mixade signalerna?! När fick alla utom jag veta detta?
Jag tycker ändå att jag hänger med.
Jag kollar på nyheter ibland, jag går förbi Metrohållare varje dag, jag var och röstade.
Ja, för jag fick veta att det var röstdags, den reklamen gick liksom fram.
Men detta? Katastrof.

Aja, mina väskor tappar väl meningen om jag skulle rensa ur mina 50öringar ändå.
Ett tråkigt tomrum. För, alla har inte lyckats hamna i myntsamlingen än,
du förstår,
det tar tid.
Ni hade säkerligen en tanke med att lämna mig ovetandes.

Jag behöver tydligen inte vara med i Kanal 5, jag är biggest loser ändå.

Adjö och trevlig kväll.




Kommentarer
Postat av: Bärty

Sista dagen du kan betala med dem är imorrn, men du kan fortfarande växla in dem t.o.m mars nästa år, så fortsätt leta! =)

2010-09-29 @ 19:53:54
Postat av: Janna

Phew, lätt att jag kommer (glömma det)! :)

2010-09-29 @ 20:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0