Lämna kossan hemma


Det finns en sak (nej många, men låt mig fördjupa mig i en åt gången) som är
väldigt osexigt. Jag blir lite irriterad varje gång, eller nja, irriterad är fel ordval...
Jag blir..trött. Man måste faktiskt engagera sig lite här i livet med vad man
har på sig, vad man bär - tänka på vad andra ser av en.
(Haha jag är så fånig, jag känner det. Varför lägger jag min energi på detta!?
Here we go again!)

Här om dagen på bussen (yeah, bilköpet går ju sådär, återkommer till det också)
satt det en man, en fullvuxen karl, snett framför mig och på golvet framför sina ben
låg hans ryggsäck. Mmhm.. vuxna män får ha rygga.
Det var en vit rygga med svarta KOFLÄCKAR från antingen Skåne Mejerier eller Arla!
Nu till mitt huvudbry - människor som bär kläder, kepsar, accesoarer, ryggsäckar
som man har fått PÅ KÖPET eller vunnit i tävlingar.. Why oh why!

Vill man ha en keps, då ska man köpa en keps som man tycker är snygg,
inte nöja sig med en keps man vunnit i en Snickers-tävling.

Vill man ha en ryggsäck så ska man skaffa en ryggsäck för att man vill
ha en ryggsäck, inte börja använda en ryggsäck bara för att det finns en i hallskåpet
och tar plats - med kofläckar på från Arla.

Tänk er att sitta på ett fik med Johnny Depp (dream big). Han har precis druckit upp sin
saft (ja, han skulle skippa kaffet för min skull) och vi ska klä på oss och lämna fiket.
Johnsan ställer sig upp (jag vet, vi har såna där fåniga smeknamn till varandra)
och tar på sig sin munkjacka med HubbaBubba-tryck
i handen har han sin rygga med kofläckar från Arla och på huvudet slänger han
på en SevenEleven-keps..

Nej eller hur, jag menar det!

Prylar som man fått på köpet och använder bara för att de finns -
de lämnar vi hemma - eller i det runda arkivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0